Pēteris Džigurs ir dzimis 1944.gada 11.aprīlī, Balvos, drēbnieka daudzbērnu ģimenē. No 1952.gada līdz 1959.gadam mācījies Balvu vidusskolā, 1964.gadā beidzis Rīgas Lietišķās mākslas vidusskolu un 1964./65. un 1970./71.mācību gadā bijis Latvijas Mākslas akadēmijas students. Dažādās izstādēs viņš piedalās no 1974.gada. Kopš tā laika viņa darbi eksponēti izstādēs Dienvidslāvijā, Vācijā, Francijā, Zviedrijā un citur. Latvijas Mākslinieku savienības biedrs Pēteris Džigurs ir kopš 1983.gada.
Krāsaini laukumi uz balta fona vai ierastā melnbaltā grafika. Ģeometriskas kompozīcijas, kurās tīru krāsu laukumos iekodēta latviskā interpretācija par mandalu, totēmismu un pasaules kārtību un filozofiju – tāds ir mākslinieka rokraksts. „Latviskās mandalas”, kurās ir rudzu vārpas un atvērti ornamentāli ovāli un sejas. Lauztas kompozīcijas, kuru elementi, lai arī šķiestas savstarpēji nesaistīti, tā vai citādi rod savstarpējas saskares punktus, veidojot abstraktus tēlus un zīmējuma smaguma punktu nereti pārnesot no centra uz kādu no malām, kurā tad koncentrējas viss tēlu un krāsu blīvums.
Un krāsas patiesi mākslinieks klāj brīvi – zils, zaļš, dzeltens, brūns, piesātināti zils un oranžs, taču kaut kas no latviskās krāsu izjūtas pasargā darbus – tie nekļūst tikai par fovistiskiem eksperimentiem, bet tēlu sistēmu, kurā katram no tiem ir noteikta, pat simboliska nozīme un tai piesaistīta krāsa, kas kopā ar tēlu runā vienu valodu.
Pats autors par darba procesu teic: „Mana māksla ir saprotama tāpat kā uzgleznota ainava, kurā redzams koks, kalns, ceļš, upe, saule, mākoņi… Tikai skatoties manās kompozīcijās, mazliet jāpiedomā, kāpēc tas ir attēlots tā un ne savādāk. Tas, ko es radīšanas brīdī izjutu, ko tajā mirklī domāju, – tas arī tika uzzīmēts un uzgleznots.” *
*http://www.easyget.lv/kultura/read/7392/